UCHWAŁA Nr 14/11 / 12
z dnia: 7 grudnia 2011 r.
UCHWAŁA RADY PEDAGOGICZNEJ PODJĘTEJ W RAMACH
KOMPETENCJI STANOWIĄCYCH
UCHWAŁA Nr 14/11 / 12
Rady Pedagogicznej Szkoły Podstawowej w Jeżach
z dnia 7 grudnia 2011 r.
w sprawie zmian w Statucie Szkoły Podstawowej w Jeżach
Na podstawie art. 42 ust. 2 pkt 1 ustawy z dnia 7 września 1991r. o systemie oświaty (Dz. U. z 1996 r. Nr 67, poz. 329 z późn. zm.) oraz Rozporządzenia MEN z 20 sierpnia 2010 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych uchwala się, co następuje:
§ 1
W Statucie Szkoły Podstawowej w Jeżach uchwalonym w dniu 28.08.2009r. przez Radę Pedagogiczną wprowadza się następujące zmiany:
1. W § 15 dodaje się ustęp 6 w brzmieniu:
„W szkole tworzy się stanowisko pedagoga szkolnego, którego zadania są następujące:
- dokonywanie okresowej oceny sytuacji wychowawczej w szkole
- udzielanie rodzicom porad ułatwiających rozwiązywanie problemów w wychowaniu własnych dzieci
- współudział w opracowywaniu programu wychowawczego szkoły
- rozpoznawanie warunków życia i nauki uczniów sprawiających trudności w realizacji procesu dydaktyczno- wychowawczego
- rozpoznawanie sposobów spędzania czasu wolnego przez uczniów wymagających szczególnej opieki wychowawczej
- udzielanie pomocy wychowawcom i nauczycielom w ich pracy z uczniami sprawiającymi trudności wychowawcze
- stwarzanie uczniom wymagającym szczególnej opieki i pomocy wychowawczej możliwości udziału w zajęciach sportowych, turystycznych, rekreacyjnych oraz innych zorganizowanych formach zajęć pozalekcyjnych i pozaszkolnych,
-organizowanie pomocy w wyrównywaniu braków w wiadomościach szkolnych uczniom mającym trudności w nauce
-organizowanie różnych form terapii zajęciowej uczniom z objawami niedostosowania społecznego
- udzielanie porad uczniom posiadających trudności w kontaktach rówieśniczych i środowiskowych oraz powstających na tle konfliktów rodzinnych
- przeciwdziałanie skrajnym formom niedostosowania społecznego młodzieży,
- organizowanie opieki i pomocy materialnej uczniom będących w trudnej sytuacji życiowej
-wnioskowanie o kierowanie spraw uczniów z rodzin zaniedbanych środowiskowo do odpowiednich sądów dla nieletnich
2. w §15 po ustępie 6 dodaje się ustęp 7 w brzmieniu:
„W szkole tworzy się stanowisko logopedy szkolnego, którego zadania są następujące:
-organizowanie zajęć terapii i pomocy logopedycznej na terenie szkoły
- przeprowadzanie w szkole przesiewowych badań logopedycznych służących wyłonieniu dzieci z zaburzeniami mowy
-współpracuje z nauczycielami zgłaszającymi swych uczniów do terapii logopedycznej
-współpracuje z rodzicami , ponieważ pozytywne wyniki logoterapii uzależnione są od kontynuacji ćwiczeń w domu.
§ 2.
Uchwałę przekazuje się do realizacji Dyrektor Szkoły.
§ 3.
Uchwała wchodzi w życie z dniem powzięcia.
Przewodniczący Rady Pedagogicznej Hanna Stodulska